Forældre håndbog

Forældre håndbog

Velkommen 

 Hjertelig velkommen til Greve Håndbold 

– Alle er velkomne!  

I denne folder finder du relevant information om, hvad det vil sige at være medlem i vores forening.   Vi er en klub der prioriterer den gode oplevelse og at  der skal være plads til alle.  Der er i klubben et rigtig godt forældresamarbejde som gør det muligt at holde kontingentet nede i forhold til de mange aktiviteter som vi laver på/ udenfor banen, samt i ind- og udland i løbet af året. 
Træningstider:  

Vi træner typisk to-tre gange om ugen. Vi opfordrer til, at jeres barn deltager så ofte som muligt, samt husker at melde afbud, hvis man er forhindret. Det er vigtigt for, at sikre det bedst mulige sammenhold.  
Træning foregår på følgende adresser: 
Greve Idræts Center (GIC)  Damager Hallen  Lillevangsvej 88    Blågårdsvej 100  2670 Greve      2670 Greve   
Kampe og stævner:  

Alle spillere deltager i vinterturneringen, der som regel spilles i weekenderne fra oktober til april i DHF-regi.  Træneren sørger for hvem der skal spille på hvilke hold og på hvilket niveau, og at den enkelte spiller sikres en  positiv og sjov oplevelse, herunder også håndbold- mæssig udvikling.   Derudover kan der spilles sommerturnering, typisk i maj-juni og pokalturnering og strandhåndbold i juni og august.  Alle hold deltager så vidt muligt i minimum 3 stævner pr. sæson.  I september deltager vi i opstartsstævne. I juleferien, d. 27. – 30. december i et julestævne, og til påske deltager vi i påskestævne.   
 
Spillerne synes, at det er sjovt at spille mod andre hold, som de ikke plejer at møde.    VIGTIGT! Man betaler selv for at deltage i disse stævner og ture og pris meldes ud i god tid. 
Tidspunkter for træning, kampe og stævner bliver lagt op i app’en ”Holdsport”    

NB. Husk at melde afbud
Vinterturneringens kampplan, hold mv. kan ses i app’en ”Dansk Håndbold Forbund”
Gode råd og anbefalinger:  

Når vi tager på heldagsture og spiller strandhåndbold:  
 
• Når vi kører til strandhåndbold eller udendørs-  stævner er der normalt ikke mulighed for   omklædning. Derfor må spilleren gerne komme   i kamptøj til møde ved GIC.  

• Det er også vigtigt med varmt tøj   (dragt/sweatshirt) og regntøj.  

• Godt at have en stor plastikpose (en af de  genbrugsposer vi delte ud) i hvilken hele  tasken bliver beskyttet for regn.  

• Solcreme.  

• Ved strandhåndbold: 3 par strømper. Fordi man   ikke må have sko på. Og hvis ikke det er varmt   nok, spiller vi i strømper. Men strømperne kan   blive  våde. Derfor 3 par. 

 • Håndklæde. Måske bliver man våd efter regn,   måske efter at have badet.  

• Badetøfler. 

• Fyldt drikkedunk. Obs: Fyldt med rent vand!  

• Intet andet end rent vand. Det er tilladt at have   brikjuice og kakao med – men det er træneren   som bestemmer når vi drikker andet end vand.  

 • Ingen saftevand, juice eller sodavand, ej heller   energidrik  

• Formiddagsmad: sandwich / rugbrød.  

• Frokost: pasta-/rissalat. I vælger selve hvad der   mere skal i. Inspiration: www.jumpfood.dk  www.grevindensmad.dk - Ekstra mad: frugt.  
• Obs: Ingen spiser müeslibar, kiks eller andet sødt   uden, at det er aftalt med træneren! 

• Vi er glade hvis nogen bager en kage!  Men det er træneren som bestemmer   hvornår den skal spises. 

• Husk: INGEN tyggegummi, IPad eller   mobiltelefon!  


Pakkeliste og -regler i forbindelse med  turneringer med overnatning:  

• Kamptøj og træningsdragt  

• Tre par håndboldstrømper, gerne knæstrømper 

• Håndboldsko med god støtte om ankler, spørg i   sportsforretningen  

• Sportstaske til at have med i hallen  

• Håndklæde og toiletsager  

• Badetøfler  

• To sæt alm. tøj  

• Udendørs kondisko  

• Overtøj der passer til vejret  

• Lommepenge max 50 kr.  

• Drikkedunk  

• Luftmadras eller liggeunderlag  

• Sovepose/dyne og hovedpude  

• Nattøj  

• Spil, bolde sjippetov mm., som kan bruges til   fælles hygge og leg  
NB. Det er super vigtigt, at alle kan bære sin egen bagage
Hvordan kan man hjælpe?  

Vi vil være glade for en hver opbakning til holdet, klubben og til arrangementer som afholdes i årets løb og tager imod  enhver hjælp med kyshånd!  Alt arbejde i klubben, i bestyrelsen og til kampe og turneringer er ulønnet. De eneste der modtager et mindre vederlag  for godtgørelse af transport, er de dommere som vi inviterer til at dømme vores kampe der spilles i klubbens regi.  For at Greve Håndbold kan skabe de bedst mulige rammer for spillerne til træning og i kamp til lavest mulige pris har vi brug for hjælp.  
Al hjælp har interesse, lige fra kørsel til/fra kampe, til at bage en kage, hjælp ved stævner som fx som opråber, salg af lodsedler eller sørge for at lave aftensmad til træningslejr.  
Vi kan kort nævne nogle af de opgaver som vi typisk udfører i løbet af året:  

• ”Poseuddeling” - skraldesække, der uddeles for   Greve Kommune)  

• Salg af lodder f.eks. børn hjælper børn, for  børnehjælpsdagen  

• Klubdage – med indløb, navneopråb, musik,  lotteri m.m.  

• U10DM - Invitationsstævne for de dygtigste   hold i DK der betaler for at deltage  (klubbens vigtigste indtægtskilde) 

• Høstfest og Sæsonafslutning med fælles   spisning, salg af drikkevarer og lotteri  

• Håndboldskole i ugen inden sommerferien for   alle børn og unge i Greve Kommune     

Alle disse arrangementer giver et økonomisk tilskud til klubben. Kontingenterne er blot en meget lille del af den økonomi, som er nødvendig for at drive vores håndboldklub.  

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på, mail: [email protected]  
Endnu en gang hjertelig velkommen til Greve Håndbold, til fællesskab med plads til begejstring, anderkendelse og venner for livet.  
Med venlig hilsen 
 
Bestyrelsen i Greve Håndbold  
www.grevehaandbold.dk  www.facebook.com/grevehaandbol...  

forældrehåndbog.pdf

Facebook feed